Thursday, December 24, 2009

Orang Melayu Sekarang?!

Ana ingat lagi falsafah mantan Perdana Menteri Malaysia,Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Kater beliau,'Melayu Mudah Lupa'

Falsafah yang dikatakan oleh beliau amat tepat sekali pada pandangan ana.Bahkan semama beliau mengumummkan persaraan belliau,beliau kehatan menangis.Adakah ianya hanya gimik semata-mata,ana rasa tidak.Misi Tun Dr Mahathir MOhahamad untuk memartabatkan kembali bangsa Melayu gagal.Sebab utama kegagalan tersebut adalah disebabkan oleh sikap orang Melayu itu sendiri.

Walaupun Malaysia merupakan sebuah negara bermasyarakat majumuk,tetapi masyarakat Melayu diberikan hak istemewa.Dan mengapa hal ini berlaku? Mengapa tidak mengamalkan sahaja konsep seperti di Singapura yang mengamalkan konsep ' Siapa RAjin Dia Yang Berjaya' Ana selalu terfikir hal ini.

Pada pendapat ana, hal ini tercetus adalah kerana sikap orang melayu yang sememangnya MALAS dan TIDAK SEDAR DIRI yang menjadi punca utama hak istemewa orang melayu harus dikekalkan.Cuber bayangkan apakah yang akan terjadi sekiranya hak istemewa orang Melayu dgugurkan?! KE mana bangsa melayu akan bertapak? Penjajahan akan berlaku semula di Tanah Melayu sendiri.

Statistik yang menunjukkan kaum melayu yang kini hampir sama ramai bilangannya dengan orang Cina.Apakah yang akan terjadi sekiranya MCA yang merupakan parti kaum Cina di Barisana NAsional tiba-tiba menarik diri daripada BN dan menyertai DAP.Tidak mustahil suatu hari nanti politik di Tanah Melayu akan dikuasa oleh bangsa sendiri.Bangsa melayu kiki telah pun kembali dijajah oleh bangsa asing khususnye bangsa Cina yang menguasai hampir 70& ekonomi di tanah Melayu.Kalau sekiranya secara tiba-tiba bangsa Cina ini memboikot orang Melayu.Sudah tentu Melayu akan pupus di muka bumi ini.

Oleh itu,ana ingin menyeru semua bangsa Melayu.BANGKITLAH!! BANGKITLAH!! Sedarlah diri bahawasanya bangsa anntum semua dalam bahaya! Siapa yang akan membantu Melayu kalau bukan Melayu!!

MELAYU MEMANG MUDAH LUPA!!!!

No comments:

Post a Comment